27 juni 2016

27 juni: Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand

Op 27 juni viert de Kerk de feestdag van onze lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand. De bekende Maria-icoon – die ook in onze kerk aanwezig is – is in 1866, dit jaar dus precies 150 jaar geleden, door paus Pius IX aan de redemptoristen toevertrouwd met de opdracht om de devotie tot Maria onder deze eretitel wereldwijd te verspreiden.

Gebed
O Moeder van Altijddurende Bijstand, ik kom tot u met een kinderlijk vertrouwen. Verwerf voor mij van uw goddelijk Kind die deugden die ik nodig heb om heilig te leven en heilig te sterven. Verkrijg voor mij een hart, dat Jezus bovenal liefheeft en zich voor de naaste weet op te offeren; een hart, welks vertrouwen op Gods vaderlijke voorzienigheid door niets aan het wankelen wordt gebracht, dat bij moeilijkheden nooit moedeloos wordt, maar edelmoedig zich aan Gods heilige Wil onderwerpt; een hart dat berouw voelt over bedreven fouten zonder kleinmoedig te worden; een hart gelijkvormig aan het Hart van uw goddelijk Kind. Steun mij, o Moeder van Altijddurende Bijstand, in mijn zwakheid, verlicht mij in twijfels, troost mij in moedeloosheid. Wees gij, o Maria, voor mij een Moeder in alle omstandigheden, ik wil steeds uw kind blijven. Amen.