7 juni 2016

Hoog bezoek

Mgr Athanasius Schneider

Op deze dinsdagochtend droeg een onverwachte en hoge gast de heilige Mis op in onze kerk. Op weg naar Schiphol bezocht Zijne Hoogwaardige Excellentie mgr Athanasius Schneider, hulpbisschop van het aartsbisdom van de heilige Maria van Astana en secretaris van de Rooms-katholieke bisschoppenconferentie in Kazachstan, onze kerk waar hij de parochiemis van 11.00 uur opdroeg, tot groot genoegen van de gelovigen die voor de dagelijkse gelezen heilige Mis naar de kerk waren gekomen.
Het was een verrassing dat niet de pastoor maar een bisschop deze dinsdagmorgen het priesterkoor betrad, begeleid door de pastoor die als misdienaar optrad.

De bisschop uit Kazachstan draagt graag de traditionele heilige Mis op. Dezer dagen was hij in Nederland voor enkele bijeenkomsten en conferenties.