1 oktober 2016

Van de pastoor: Vruchten van het Rozenkransgebed

Enkele van de jonge misdienaars in onze parochie.

Beminde gelovigen,

In grote dankbaarheid kan ik u laten weten dat per 1 oktober a.s. Kevin Hoogeveen, een van onze misdienaars, zal toetreden tot het noviciaat van onze broederschap. Een andere misdienaar, Gideon Zoonen, heeft het voornemen om volgend jaar ook naar het seminarie in Wigratzbad te gaan. Bidden wij dat God hen rijk mag zegenen en in Zijn genade mag sterken opdat zij met ijver hun roeping zullen navolgen.

Dit najaar treedt ook Berdine Zoonen, een van de jonge vrouwen uit onze parochie, in bij de traditionele Benedictinessen van het heilig Hart van Jezus in de Verenigde Staten.

Deze roepingen zijn zeker een vrucht van het Rozenkransgebed voor heilige roepingen dat wij voorafgaand aan iedere heilige Mis aan de hemel schenken. Zij zijn ook een noodzaak om te blijven bidden. Aan degenen onder u die nauwelijks bidden en wellicht meer bezig zijn met wereldse zaken is dit een oproep om uw tijd vruchtbaar te besteden aan de redding van de zielen en om roepingen te bidden.

Ten slotte deel ik u mede dat op vrijdag 11 november in onze parochie het heilig Vormsel zal worden toe-gediend aan enkele gelovigen door mgr J. Hendriks, hulpbisschop van ons bisdom.

Met mijn priesterlijke zegen,

Pater M. Kromann Knudsen FSSP, pastoor