3 november 2016

Van de pastoor: Bevrijding van de gelovige zielen

November is de maand waarin wij in het bijzonder aflaten willen verkrijgen voor de overleden gelovige zielen opdat zij spoedig mogen worden opgenomen in de zegepralende Kerk in de hemel. Daardoor worden ook wij hier op aarde, als ledematen van de strijdende Kerk, herinnerd aan het tijdelijke en het einde van ons bestaan, en hopen wij om eens samen met alle heiligen deel te mogen nemen aan de hemelse verheerlijking van God.

Wij leven in roerige jaren en wat de toekomst betreft in zorgwekkende tijden. Vergeten wij niet dat wij geroepen zijn om door dit leven te gaan om eens voor Gods aangezicht te treden. Voor Hem zullen wij ons moeten verantwoorden, en Hij zal ons vrijspreken als wij op aarde naar Zijn woord en wetten hebben geleefd.

Wat de toekomst ons dan ook mag brengen, wij moeten trouw blijven. Al het andere, ook dit aardse leven, heeft geen bestaansrecht in zichzelf, tenzij het op God gericht is.

Ik wens u een vruchtbare novembermaand toe en hoop dat u zich vurig zult inzetten voor de arme zielen en hun bevrijding.

Pater M. Kromann Knudsen FSSP, pastoor