6 september 2017

Nieuwe priester in onze parochie

Begin september zal de uit Rusland afkomstige pater Vitaly Leontyev FSSP als priester van de priesterbroederschap Sint Petrus komen wonen in het naast de kerk gelegen Bonifatiushuis. Hij zal als tweede priester komen werken in de Jozefparochie bij de Agneskerk en in het nieuwe Nederlandse apostolaat dat ook in september van start gaat.

Pater Leontyev (foto) is geboren in 1971 in Rusland. Hij is tot priester gewijd op 3 juni 2006, nadat hij zijn opleiding aan het FSSP-seminarie Onze Lieve Vrouw van Guadeloupe in de Verenigde Staten had voltooid. De laatste jaren was hij werkzaam in een apostolaat van de priesterbroederschap Sint Petrus in de Zwitserse plaats Rotkreuz, dat net als het Amsterdamse apostolaat deel uitmaakt van het Duitse district.