10 december 2018

Jubilerende priesters in onze parochie

In deze decembermaand vieren alle aan onze kerk verbonden priesters hun koperen priesterfeest. Pater Peter Hagenbeek (10 december), pater Martin Kromann Knudsen, pastoor (10 december) en pater Vitaly Leontyev (3 december) vieren hun twaalf en een half-jarig priesterjubileum gezamenlijk in een feestelijke heilige Mis op zondag 16 december (Zondag Gaudete).

Het programma van die dag ziet er als volgt uit:
10.30 uur: Biechtgelegenheid / Rozenkransgebed
11.00 uur: Plechtige gezongen heilige Mis op de derde zondag van de Advent
12.30 uur: Receptie in de grote zaal van de pastorie; voor een hapje en een drankje wordt gezorgd (zie video)
15.00 uur: Gezongen Te Deum

Ook pater Andrzej Komorowski viert op 10 december zijn twaalfenhalf-jarig priesterfeest. Tot 2011 was hij priester-assistent in onze parochie. Eerder dit jaar werd hij verkozen tot algemeen-overste van de priesterbroederschap Sint Petrus.

Aan alle jubilarissen: Van harte gefeliciteerd!