6 november 2023

Verering van alle heilige relieken (update)

Van oudsher worden op 5 november alle heilige relikwieën vereerd. Aan het einde van de gezinsmiddag van die zondag hebben enkele kinderen zich verkleed als bekende heiligen, waarna zij eerbiedig in de kerk in de processie meeliepen met een reliekkist die op een draagbaar werd meegedragen onder het zingen van de litanie van alle heiligen. De relieken konden vervolgens op een zij-altaar door de aanwezige gelovigen worden vereerd.

Voorafgaand aan de reliekenverering hebben de kinderen zich voorgesteld als 'hun' heilige. Dat waren de heiligen aartsengel Michaël (Lucas), Agnes (Agnes), Brigida van Ierland (Penny), Carolus Borromeus (Karel), Catharina van Siena (Maia), Martinus van Tours (Maarten), Rita van Cascia (Ana Sofia) en Theresia van Lisieux (Philipa). De kinderen waren onder de indruk van de heiligenlevens waarin zij zich tijdens de gezinsmiddag hadden verdiept.

Hebt u ook foto's of video's gemaakt
van plechtigheden in onze kerk?
Mogen die eventueel gepubliceerd worden?
Mail uw bestanden dan naar:
foto@agneskerk.org.