11 mei 2011

Publicatie instructie 'Universae Ecclesiae' op 13 mei 2011

De persdienst van het Vaticaan heeft aangekondigd dat op vrijdag 13 mei 2011 de instructie 'Universae Ecclesiae' (Aan de universele Kerk) gepubliceerd zal worden.

Deze instructie zal een toelichting zijn op de juiste toepassing van het moto proprio 'Summorum Pontificum' uit 2007 waarin paus Benedictus XVI de Tridentijnse heilige Mis (maar ook de viering van de andere sacramenten) als buitengewone vorm van de Romeinse ritus zonder beperkingen teruggaf aan de Wereldkerk.

'Universae Ecclesiae' zal worden gepubliceerd door de pauselijke commissie 'Ecclesia Dei', die is ondergebracht bij de Congretatie voor de Geloofsleer. De instructie verschijnt in het Latijn, en daarnaast ook in het Engels, Frans, Duits, Spaans en Portugees.