18 januari 2020

Kerkbalans 2020

Beminde parochianen,

In januari wordt elk jaar de actie Kerkbalans gehouden, waarbij parochies actie voeren ten bate van het eigen kerkgebouw. Ook dit jaar doen wij hier aan mee. Na een voorbereiding van meer dan twee jaar gaan wij in het vroege voorjaar de resterende dakdelen van ons kerkgebouw (van het priesterkoor en van de zijkapellen) laten herstellen.

Om een gebouw met de grootte van onze kerk niet alleen te beheren maar ook in stand te houden is een financiële bijdrage van ons allen meer dan nodig. Daarom ontvangt u deze brief met het verzoek om naar vermogen en draagkracht een bijdrage te doen aan de actie Kerkbalans 2020.

Onze parochie vindt haar thuisbasis in een heilig gebouw dat gebouwd en gewijd is voor de verheerlijking van God. Het is onze verantwoordelijkheid om Zijn heilige tempel op aarde te onderhouden en lief te hebben. Op het feest van de kerkwijding zingen wij in de psalmen “Quam dilecta tabernacula tua” ofwel “Hoe lieflijk is Uw woning” (Psalm 84, 1).

Onze parochie groeit in getallen en in heiligheid; dat stemt ons dankbaar naar God. Laten wij met ons allen de lasten en verplichtingen dragen omwille van de liefde en dankbaarheid voor Gods goedheid, die Hij ons schenkt door Zijn heilige Kerk.

U kunt een bedrag overschrijven naar bankrekening NL48 ABNA 0589 9700 89 ten name van Parochie van de H. Jozef te Amsterdam onder vermelding van ‘Kerkbalans 2020’. Onze parochie is door de belastingdienst erkend als algemeen nut beogende instelling (ANBI), waardoor giften – onder de gebruikelijke voorwaarden – aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting.

Ik dank u bij voorbaat voor uw bijdragen en offers ten behoeve van ons kerkgebouw en onze parochie.

Moge God u rijkelijk Zijn zegen schenken!
Pater Martin Kromann Knudsen FSSP, pastoor