16 januari 2021

Kerkbalans 2021

Beminde parochianen,

In januari wordt elk jaar de actie Kerkbalans gehouden, waarbij parochies actie voeren ten bate van het eigen kerkgebouw. Ook dit jaar doen wij hier als traditionele personele parochie aan mee. De opbrengst is uitsluitend bestemd voor het parochiële leven in ons kerkgebouw en voor het onderhoud van de gebouwen die tot de parochie behoren.

Afgelopen jaar is – mede door uw steun – uiteindelijk de restauratie van de buitenkant van het kerkgebouw volledig afgerond. De dakdelen boven de apsis en de zijkapellen zijn vernieuwd. Dat betekent dat wij onze aandacht nu kunnen richten op andere noodzakelijke projecten, zoals het vernieuwen van het dak van de pastorie, dat in een uiterst slechte staat verkeert, en het realiseren van een parochiezaal in de pastorietuin, met toegang vanuit de kerk. Met deze parochiezaal kunnen we het steeds groeiende parochiële leven beter bedienen.

Deze plannen kunnen alleen werkelijkheid worden als u ons financieel blijft ondersteunen. Gezamenlijk vereren wij God en gezamenlijk ondersteunen wij elkaar om het eeuwig leven te verkrijgen, maar die geestelijke zaken hebben een fysiek bouwwerk nodig. Helpt u ons om dat verder te ontwikkelen tot grotere eer van God en het heil van onze parochie?

U kunt uw gift(en) overschrijven naar bankrekening NL48 ABNA 0589 9700 89 ten name van Parochie van de H. Jozef te Amsterdam onder vermelding van ‘Kerkbalans 2021’. Onze parochie is door de belastingdienst erkend als algemeen nut beogende instelling (ANBI), waardoor giften – onder de gebruikelijke voorwaarden – aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting.

Ik dank u bij voorbaat hartelijk voor uw gulle bijdragen en wens u voor het nieuwe jaar 2021 veel heil en Gods rijke zegen toe!

Moge God u rijkelijk Zijn zegen schenken!
Pater Martin Kromann Knudsen FSSP, pastoor

N.B.: Hebt u wel eens nagedacht over een periodieke gift aan de parochie? U doet dan een schriftelijke toezegging voor een vast bedrag gedurende minimaal vijf jaar, waarbij u jaarlijks een groter belastingvoordeel krijgt dan bij een gewone gift. Neemt u voor meer informatie gerust contact op met de penningmeester van onze parochie (e-mail: penningmeester@agneskerk.org).