1 november 2021

In de gehele maand november: Dagelijks een volle aflaat voor de zielen in het vagevuur

De volle aflaat die normaal verkregen kan worden op de eerste acht dagen van november, is, net als in 2020, ook dit jaar uitgebreid tot de gehele maand november.

De voorwaarden voor het verkrijgen zijn: gaan biechten (eventueel 8 dagen ervoor of erna), ontvangst van de heilige communie op de dag zelf, bidden voor de intenties van de Heilige Vader (o.m. voor de uitbreiding van het geloof en de bekering van de zondaars), onthechting van iedere zonde, zelfs de dagelijkse, en de bedoeling hebben de volle aflaat werkelijk te verdienen.

Voorts dient men op de dag van Allerzielen een bezoek te brengen aan een kerk of kapel om voor de zielen te bidden: een Onzevader en het credo voor de intenties van de Paus.

Op alle dagen van november: een bezoek brengen aan een kerkhof en een gebed voor de zielen in het vagevuur en voor de intenties van de Heilige Vader.