19 december 2016

Bruid van Christus

Zoals sommigen van u al weten ben ik begin november naar Amerika vertrokken om in te treden bij een kloosterorde.
Sinds ruim een jaar kom ik met mijn familie in de Agneskerk. Vijf jaar geleden heeft God ons weer thuisgebracht in de Rooms-katholieke Kerk, daarvoor waren we Protestant. Drie jaar geleden mocht ik de roepstem van mijn Bruidegom horen, maar pas nadat wij de Tridentijnse Mis ontdekten wist ik het zeker: hier moet ik zijn.

Ik ben aangenomen bij de Benedictinessen van Maria, Koningin van de Apostelen, in Missouri, Amerika. Deze orde is 20 jaar geleden begonnen onder de bescherming van de Petrusbroederschap en telt al bijna 30 zusters. De zusters zoeken boven alles een leven in vereniging met God in het gebed, en helemaal toegewijd aan de Koningin van de Apostelen willen zij zijn wat Maria was voor de vroege Kerk: een liefdevolle en gebedsvolle steun voor de Apostelen, de priesters. Om hen op te vangen hebben zij bij het klooster een retraitehuis. Ik zie er heel erg naar uit om mij door deze zusters te laten vormen tot een waardige bruid voor haar Bruidegom, mijn leven te offeren voor de redding van zielen, en in de stilte te bidden en te werken voor alle noden in de wereld.

Ik weet zeker dat mijn roeping een vrucht is van onder meer uw gebeden en wil u daarom ook aanmoedigen om met nog meer vuur te bidden, maar ook regelmatig te biechten. Hoe meer we namelijk in Gods genade leven hoe krachtiger onze gebeden zijn. De heilige maagd Maria was immers vol van genade en haar Zoon weigerde haar niets waar zij om vroeg.

Ik wens u allen Gods rijke zegen en de liefdevolle bescherming van de heilige maagd Maria.

Berdine Zoonen

Naschrift: Onlangs brachten de zusters een CD uit met Christmas carols. Deze is ook in Nederland verkrijgbaar in de iTunes store. Hieronder een video van een van de nummers: