2 juli 2020

Van de pastoor: Herstel

Beminde gelovigen,

Het valt te hopen dat het kerkelijk leven langzamerhand kan terugkeren naar de normale situatie. Met ingang van de maand juli wordt het maximum aantal gelovigen dat de heilige Mis tegelijkertijd mag bijwonen verhoogd. Dan kunnen wij de liturgie meer van haar normale waardigheid teruggeven. Wij, priesters, zijn blij dat de meeste gelovigen al in juni regelmatig een heilige Mis hebben bezocht, samen met een groot aantal nieuwe kerkgangers.

In het kerkgebouw is er de laatste maanden veel gebeurd. De herstelwerkzaamheden aan het kerkdak gaan zichtbaar vooruit. Wij hopen dat tegen het einde van de zomer de gehele dakrenovatie, die in 2008 is begonnen, eindelijk tot een goed einde kan worden gebracht. Danken wij God voor deze gelukkige omstandigheden, niet alleen dat er verbetering zit in het kerkgebouw, maar ook dat wij in staat zijn om het zijn glans en glorie terug te geven. Er blijft echter in de komende 10 jaar nog veel werk te verrichten.

Hartelijk dank aan al onze donateurs en weldoeners. U mag ervan verzekerd zijn dat wij voor u allen zullen blijven bidden.

Een gezegende zomer toegewenst!

Met mijn priesterlijke zegen,
Pater M. Kromann Knudsen FSSP, pastoor