3 november 2021

Van de pastoor: In de aanbidding vindt de mens ten volle zijn ware bestemming

Beminde gelovigen

In de maand november herdenkt de Kerk de gelovige zielen die ons zijn voorgegaan en nu hun boete in het vagevuur lijden. Als strijdende Kerk op aarde hebben wij de mogelijkheid om voor hen die zelf niet meer de genaden en aflaten kunnen verdienen, deze voor hen te verkrijgen en deze aan hen toe te wenden. Ook kunnen wij de rozenkrans voor hen bidden en Missen voor hun zielenrust laten opdragen. Ook dit jaar kunnen wij in de gehele maand november een volle aflaat verdienen bij het bezoeken van een katholieke begraafplaats, onder de gebruikelijke voorwaarden. Ik hoop dat u allen ijverig deze gebeden zult verrichten en daarmee uw plaats in de strijdende Kerk eervol zult innemen in de strijd voor Gods glorie en verheerlijking.

Het oude spreekwoord 'Ieder het zijne' en de betekenis ervan zijn voor de moderne mens totaal verloren gegaan, met ernstige gevolgen. Om dat te herstellen nodig ik u allen uit tot deelname aan de aanbidding. Vanaf deze maand zullen wij de stille aanbidding van het Allerheiligste Sacrament houden op dinsdag en op zaterdag (het lof op vrijdag komt te vervallen). In de aanbidding vindt de mens zijn ware bestemming ten volle, namelijk zichzelf in alles aan God te onderwerpen. Zo is de aanbidding het tegenovergestelde van de wanorde, waarin de wereld, de staten en de volkeren zich momenteel bevinden. Door onze aanbidding geven wij God de aan Hem verschuldigde eer. De orde die Hij in ons opbouwt, en die wij door een zedelijk leven moeten onderhouden, zal ons bewaren. Een christen toont dat door zijn levenswandel.

Met mijn priesterlijke zegen,
Pater M. Kromann Knudsen FSSP, pastoor