19 mei 2010

Latijns koor gezocht

In de zomermaanden trekt onze kerk op zondag en door de week veel toeristen. Buitenlanders die een traditionele heilige Mis in hun eigen land gewend zijn of die op een of andere manier van onze kerk gehoord hebben, komen voor een of meerdere weken een kijkje nemen.

De vrijwilligers die zich het gehele jaar inzetten voor onze kerk en haar liturgie trekken er in de zomermaanden ook op uit. Zo ook onze eigen gregoriaanse schola.

Tijdens de zomer zijn wij op zoek naar koren die - net als de buitenlandse toeristen - bij ons te gast willen zijn voor het (eenmalig) opluisteren van de zondagse Hoogmis van 11.00 uur.

De Tridentijnse liturgie kent net als de moderne liturgie de vaste gezangen van de Mis (Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Agnus Dei) en de wisselende gezangen. Verder kan er geput worden uit de rijke traditie van kerkelijke gezangen, hymnen, Marialiederen enzovoorts, zowel gregoriaans als polyfoon.

Bent u betrokken bij een koor en wilt u meer informatie of u aanmelden? Neem dan contact met ons op via info@agneskerk.org of telefonisch op nummer 020-6629470.