4 september 2019

Van de pastoor: Viering eeuwfeest met het oog op de toekomst

Beminde gelovigen,

Met rasse schreden nadert de viering van het 100-jarig parochiejubileum die op zondag 15 september plaatsvindt. Bij zulke gelegenheden is het goed ons ervan bewust te zijn dat wij staan in een lange traditie die ons verbindt met degenen die ons zijn voorgegaan en die ons een verantwoordelijkheid geeft voor degenen die ons zullen navolgen. Wij moeten, net zoals de pioniers van onze parochie in het verleden hebben gedaan, ervoor zorgen dat er ook een toekomst is voor onze kinderen en kleinkinderen. Dat doen wij allereerst door het geloof en de eredienst zuiver door te geven, en daarnaast door de plaats van de goddelijke eredienst te behouden en te verfraaien. Laten wij in het kerkgebouw ook zien wat het werkelijk is: de plaats waar God woont onder de mensen.

Wij mensen zijn altijd verantwoordelijk voor wat wij hebben ontvangen. Deze verantwoordelijkheid biedt ons de gelegenheid om het ongeschonden door te geven aan komende generaties. Als wij dat niet doen, dan zullen wij, net als de ontrouwe knecht uit het evangelie, worden buitengeworpen.

Ik hoop en vertrouw op uw verdere geestelijke en materiële opbouw. Alle parochianen en allen die zich in deze geest met onze parochie verbonden voelen zijn van harte uitgenodigd om het eeuwfeest mee te vieren.

Met mijn priesterlijke zegen,
Pater M. Kromann Knudsen FSSP, pastoor