5 juli 2021

Van de pastoor: Tweede heilige Mis op zondagen wordt permanent

Beminde gelovigen,

In het Informatiebulletin van de maand juli (zomereditie) deel ik u enkele praktische zaken mee:

Gedurende de laatste 1,5 jaar hebben wij in onze kerk met coronamaatregelen te doen gehad; om de aantallen misbezoekers zo dicht mogelijk bij de toegestane aantallen te houden, hebben wij op zondagen drie Missen gehad. Nu de restricties zijn versoepeld, zal de derde Mis niet altijd meer gevierd worden. Let u dus op de mededelingen daaromtrent. Blijvend is dat op zondag – zonder uitzondering – een gelezen H. Mis plaatsvindt om 9.45 uur en een gezongen Hoogmis om 11.00 uur.

Op zaterdag 26 juni hebben wij grootschalig opgeruimd in de kelders van de kerk en de pastorie. In de laatste jaren hebben veel parochianen allerlei spullen meegebracht naar de kerk zonder vooraf te vragen of daar prijs op werd gesteld. De meeste zaken zijn gewoon opgestapeld geraakt en nu uiteindelijk in een afvalcontainer beland. Wilt u in de toekomst spullen afgeven, dan graag vóóraf overleg met ondergetekende.

In de maand augustus vindt opnieuw een gezinsweek plaats voor gezinnen met kinderen, nadat dit vorig jaar een groot succes is gebleken. Er hebben zich al meer dan 60 deelnemers gemeld. Vergeten wij in onze dagelijkse gebeden niet te bidden voor de heiliging van de gezinnen, en dat er uit de vele jonge mensen en kinderen in onze kerk vele heilige roepingen en veel goede nieuwe katholieke gezinnen mogen ontstaan.

Ik wens u allen een gezegende zomertijd toe en hoop u allen in de loop van deze zomer ook nog te spreken bij onze kerk. Kijken wij alvast vooruit naar de kroning van het beeld van onze lieve Vrouw van Fatima in onze kerk, die op zondag 22 augustus na de Hoogmis zal plaatsvinden.

Met mijn priesterlijke zegen,
Pater M. Kromann Knudsen FSSP, pastoor