1 september 2021

Van de pastoor: Gezamenlijke strijd naar heiligheid

Beminde gelovigen,

Wij mogen terugblikken op een bijzonder genaderijke maand augustus. De gezinsweek in Helvoirt was zeer geslaagd en werd gedragen door een religieuze ijver bij de deelnemers. De deelnemende gezinnen hebben elkaar beter leren kennen en de onderlinge band tussen de kinderen is versterkt. Er waren dit jaar 70 deelnemers. De gezinsweek is zeker voor herhaling vatbaar in het volgend jaar.

Op de twee laatste zondagen van augustus hebben in totaal ruim dertig kinderen en jonge mensen het sacrament van het heilig Vormsel mogen ontvangen. Dit is een grote genade, niet alleen voor henzelf, maar ook voor onze parochie, omdat wij gesterkt met nieuw gevormden de goede strijd naar heiligheid samen kunnen voortzetten.

Op zondag 22 augustus werd het beeld van Onze Lieve Vrouw van Fatima gekroond. Wij willen, als parochie, onze toevlucht tot haar nemen, bij haar onze bescherming zoeken en haar machtige bijstand inroepen in onze noden in de moeilijke tijd waarin wij leven. Het mooie Fatima-boek dat op die dag werd uitgedeeld nodigt ons uit om vurig deel te nemen aan haar verering.

Van onze priesterbroederschap Sint Petrus komt het vreugdevolle nieuws dat wij dit jaar vijftig novicen op onze twee seminaries mogen opnemen. Deo gratias! God zorgt waarlijk voor roepingen tot het heilig priesterschap als wij Hem erom bidden. Zetten wij dus ons dagelijks gebed om roepingen en voor de heiliging van de gezinnen voort!

Met mijn priesterlijke zegen,
Pater M. Kromann Knudsen FSSP, pastoor