4 juli 2015

Van de pastoor: Herstelwerkzaamheden

Foto: D. van Slingerland

Beminde gelovigen,

Bij ons, in de Agneskerk, gaan dingen soms langzaam. Toch zijn er zaken die opvallen: er is weinig licht in de kerk en de klok luidt al een maand niet meer.

Door een elektriciën uit de omgeving van de parochie wordt een dag in de week hard gewerkt om de elektrische installatie deel voor deel, maar uiteindelijk volledig, te herstellen. Daarna kunnen we de nood-verlichting vervangen door nieuwe kroonluchters aan het plafond. Zodra de mechanische problemen in de kerktoren zijn opgelost, zal ook de klok weer geluid kunnen worden. Alles vraagt tijd omdat het werk door onmisbare vrijwilligers wordt gedaan teneinde hoge kosten te besparen.

Eind juni heeft een aanbesteding plaatsgevonden van de restauratiewerkzaamheden. Diverse aannemers hebben een offerte uitgebracht; een van hen zal in de late zomer of in de herfst starten met de restauratie van het dak van de kerk.

Ik zou u liever niet belasten met deze informatie, maar u hebt er recht op om te weten dat na vele jaren van wachten nu eindelijk diverse werkzaamheden in gang zijn gezet.

Met mijn priesterlijke zegen,

Pater M. Kromann Knudsen FSSP, pastoor