2 juli 2017

Plechtige eerste heilige Mis in de buitengewone vorm door neomist Sacha Steijaert

(foto: Frans van Dam)

Vandaag celebreerde neomist Sacha Steijaert zijn eerste heilige Mis in de buitengewone vorm van de Romeinse ritus in onze kerk. Als seminarist was hij vaker bij ons te gast in de rol van subdiaken. Na zijn priesterwijding op 10 juni jl. kon hij nu zelf de Mis celebreren, geassisteerd door diaken, subdiaken en presbyter assistens. Aansluitend op de Hoogmis gaf hij aan ieder die dat wilde de neomistenzegen. Daarbij werden gedachtenisplaatjes uitgedeeld (zie afbeelding links en rechts). Na afloop van de plechtigheid ontving de pasgewijde priester een kazuifel met toebehoren als cadeau van onze parochie. Op de foto toont hij het kazuifel, geflankeerd door de broertjes Simon (links) en Mike (rechts) Duindam; op de achtergrond pastoor Kromann Knudsen.