19 september 2023

Fotoverslag eerste-communieviering op zondag 17 september 2023

Zondag 17 september vierden negen devote kinderen en hun ouders de eerste heilige communie in onze kerk. De kinderen waren een jaar lang tijdens de gezinsmiddag op de eerste zondag van de maand voorbereid op de vereniging met de goddelijke Redder in het heilig Sacrament. De dag verliep voor hen anders dan de gewone zondagen, zoals zij die tot nu toe kenden. Bij het opstaan hebben zij voor het eerst het communievasten moeten onderhouden; in de kerk hebben zij allen die ochtend gebiecht, waarna zij deelnamen aan de plechtige intocht voor de heilige Mis.

Na afloop was er een uitgebreide ontvangst op het kerkplein met allerlei snoepkramen voor de vele kinderen en ook iets voor de volwassenen. Tegen 18.00 uur ging iedereen naar huis.

Tijdens de heilige Mis in de kerk werd het volgende gebed voor de eerstecommunicanten gebeden, dat we dagelijks kunnen herhalen:

Engel van God, aan wie wij onze eerstecommunicanten toevertrouwen
door de beschikking van de goddelijke Voorzienigheid,
verlicht hen,
leid hen,
bewaar hen,
vandaag, en alle dagen van hun leven.
Amen.

De negen eerstecommunicanten lopen mee in de processie.

Groepsfoto met de pastoor en de misdienaars na afloop van de plechtigheid.

Veel familieleden woonden de heilige Mis bij.

Aan de muur van de pastorie hing een poster met de namen van alle kinderen.

Hebt u ook foto's of video's gemaakt
van plechtigheden in onze kerk?
Mogen die eventueel gepubliceerd worden?
Mail uw bestanden dan naar:
foto@agneskerk.org.