8 december 2017

Week van het leven - Mars voor het leven

Op zaterdag 9 december wordt voor de vijfentwintigste keer de Mars voor het Leven georganiseerd in Den Haag. Het thema is dit jaar “Wanneer begon jouw hart te kloppen?”. In deze voorbereidende Week van het leven wordt deze vraag de samenleving voorgehouden in radiospotjes en op billboards.

De Mars voor het Leven wordt gehouden als een krachtig en liefdevol signaal naar de samenleving en de politiek: Stop het kwaad van abortus en euthanasie, en investeer in alternatieven! De mars begint om 13.15 uur op het Malieveld in Den Haag. Er is een katholiek voorprogramma met onder meer een gezongen heilige Mis in de kerk van de H. Jacobus de Meerdere aan de Parkstraat 65 a te Den Haag.

Vanaf onze kerk zal een bus vertrekken naar Den Haag, waarin iedereen (tegen een vrijwillige bijdrage) kan meerijden. Het programma is als volgt:
08.45 uur: Instappen in bus, vanaf onze kerk aan de Amstelveenseweg 163, Amsterdam
09.00 uur: Vertrek bus naar Den Haag
10.30 uur: Gezongen traditionele Latijnse heilige Mis in de kerk van de heilige Jacobus de Meerdere in Den Haag; celebrant: pastoor M. Kromann Knudsen FSSP
12.00 uur: Lunch (zelf meebrengen)
13.15 uur: Begin van de Mars voor het Leven op het Mailieveld
15.30 uur: Katholiek naprogramma (zie onderstaand)
18.00 uur: Vertrek bus naar Amsterdam

Katholiek naprogramma
Aan het Anna van Buerenplein 29 in Den Haag kunt u - met een hapje en een drankje - kennismaken met andere prolifers. Er worden twee korte toespraken gehouden door:

- Salome Irene van der Wende, nationaal coördinator van Silent No More in Nederland. Dit is een hulpgroep voor vrouwen die abortus ondergaan hebben.

Van der Wende was verkracht en aborteerde haar eigen kind. Deze abortus heeft een vernietigende uitwerking op haar gehad. Nu deelt zij haar getuigenis als een slachtoffer van verkrachting, als een vrouw die spijt heeft over haar abortus.

- Stanislaw Sadowski is een Poolse prolife-activist, werkzaam bij Instituut Piotr Skarga. Hij doet geregeld straatacties. Sadowski weet als geen ander hoe de publieke opinie te mobiliseren voor de prolife-zaak.

Het katholieke naprogramma wordt georganiseerd door Stirezo - Pro Life. Wilt u helpen bij het bestrijden van de kosten van deze dag? Klikt u hier voor een vrijwillige bijdrage. Stirezo is door de belastingdienst erkend als ANBI.

www.weekvanhetleven.nl