22 januari 2018

Kerkbalans 2018

Traditiegetrouw begint in de maand januari de landelijke actie Kerkbalans. Een aantal kerkelijke genootschappen voert onder één naam actie, maar ieder voor eigen parochie of kerkelijke gemeente. De opbrengst van onze actie komt dus geheel ten goede aan onze eigen kerk en parochie.

In de afgelopen jaren hebben we het kerkdak in gedeelten gerestaureerd. Er zullen nog wat kleinere restauraties volgen. Dit jaar ligt de focus van onze actie Kerkbalans op de pastorie. Het pastoriedak is bijna 90 jaar oud en de slechte staat waarin het verkeert is de oorzaak van lekkages in een aantal ruimten van de pastorie. Momenteel wordt in kaart gebracht welke werkzaamheden noodzakelijk zijn. Door goede isolatie kunnen we bezuinigen op de hoge energiekosten. Er moeten tevens enkele bouwkundige wijzigingen in het pand worden aangebracht.

Bedenk dat de pastorie niet alleen het (eenvoudige) onderkomen is van uw priesters, maar dat u er ook terecht kunt voor onder meer lezingen, catechese, pastorale gesprekken, de Nieuwjaarsreceptie en andere bijeenkomsten, de huiskapel, en voor ontmoetingen na de zondagsmis. De pastorie is dus het kerkelijke 'thuis' van alle parochianen.

Helaas is het gebouw geen monument en kunnen we niet op subsidies rekenen. Mogen we wel rekenen op uw gulle bijdrage? Deze kunt u storten op bankrekening

NL48 ABNA 0589 9700 89

ten name van parochie H. Jozef onder vermelding van 'Kerkbalans 2018'.

Alvast hartelijk dank voor uw gift!