15 juni 2018

Junioracademie op zondag 17 juni 2018

Zondag 17 juni om 13.30 uur, na de Hoogmis en aansluitende koffie, houdt de Junioracademie een bijeenkomst voor jongeren tussen 18 en 40 jaar oud in de grote zaal van de pastorie.

Erwin Wolff komt spreken over het door hemzelf vertaalde boek 'De Bouwmeesters van Europa: de geboorte van een beschaving uit de katholieke Kerk' van schrijver Thomas E. Woods (oorspronkelijke titel: How The Catholic Church Built Western Civilization). In het boek wordt uitgelegd hoe Europa is opgebouwd via de Katholieke Kerk. De schrijver ontmaskert feilloos mythes over de Kerk.

Het boek is een welkome afwisseling op een heel subgenre aan boeken dat vooral wil aantonen hoe kwaadaardig de Middeleeuwen waren. De Middeleeuwen waren echter een baken van vooruitgang. Zowel op economisch, sociaal en technologisch vak. Het boek laat zien hoe dat alles met de katholieke Kerk te maken heeft.