15 november 2019

Mars voor het leven op zaterdag 16 november 2019 in Utrecht

Op zaterdag 16 november wordt de Mars voor het Leven georganiseerd. Dit jaar is gekozen voor een andere locatie, namelijk Utrecht. De mars wordt gehouden als een krachtig en liefdevol signaal naar de samenleving en de politiek: Stop het kwaad van abortus en euthanasie, en investeer in alternatieven! De mars begint om 13.00 uur vanaf de Jaarbeurs. Voorafgaand is er om 10.00 uur een traditionele Latijnse heilige Mis in de Sint-Jozefkerk, Draaiweg 44 te Utrecht.

Programma>
10.00 uur: Latijnse heilige Mis in de Sint-Jozefkerk, Draaiweg 44, Utrecht
10.45 uur: Processie vanaf Sint-Jozefkerk naar Jaarbeurs (via Sint-Catharinakathedraal)
12.00 uur: Deelname aan programma in de Jaarbeurs en aan de Mars voor het Leven door Utrecht
Het programma in de Jaarbeurs is als volgt:
11.00 uur: Inloop
12.00 uur: Start inhoudelijk programma met samenzang en sprekers
13.00 uur: Start Stille Mars voor het Leven door Utrecht
ca. 15.30 uur: Afsluiting

Catering en sanitaire voorzieningen zijn beschikbaar vanuit de Jaarbeurs zelf. In afwijking van voorgaande jaren speelt het voorprogramma zich binnen af. Vergeet echter niet om eventueel extra kleding mee te nemen voor de stille mars door de stad. Bij binnenkomst ontvangt u van de organisatie een programmaboekje en een demonstratiebord. In de Jaarbeurs wordt een collecte gehouden.

Er is een katholiek voorprogramma voor jongeren dat begint op vrijdagavond 15 november in Den Haag; dat wordt georganiseerd door Stirezo - Pro Life.