29 oktober 2009

Angelus-toespraak 25 oktober 2009: Geen Afrikaan mag van dagelijks brood verstoken blijven

Afgelopen zondag heeft paus Benedictus XVI de Tweede Bijzondere Bisschoppensynode voor Afrika afgesloten met een heilige Mis in de Sint-Pietersbasiliek. In zijn homilie riep de Paus op tot een wereldwijde herverdeling van goederen en middelen opdat alle mensen daarin kunnen delen en niet alleen de reeds ontwikkelden.

De Kerk moet er alles aan doen wat in haar mogelijkheden ligt zodat er geen Afrikaan is die van zijn dagelijks brood verstoken blijft. Een verzoende Kerk, een familie van God zonder culturele of etnische conflicten, is een krachtig middel tot verzoening in individuele landen en voor het gehele Afrikaanse continent.

De Paus kondigde in zijn Angelus-toespraak ook de volgende bisschoppensynode aan die zal zijn gewijd aan het Midden-Oosten.

De volledige Angelus-toespraak kunt u hier bekijken: