12 april 2010

Regina Caeli-toespraak 11 april 2010: De Verrezen Christus schenkt vrede

De goddelijke Barmhartigheid is een integraal onderdeel van de missie van de Kerk, zo sprak paus Benedictus XVI vanuit Castel Gandolfo tot de verzamelde gelovigen voor het bidden van het Regina Caeli op Barmhartigheidzondag. Het bezoek van de Verrezen Heer aan Zijn leerlingen in het Evangelie beperkt zich niet tot die bovenzaal, maar geldt overal opdat iedereen de gave van vrede en het leven met de adem van de Geest kan ontvangen. De missie van de Kerk, die altijd ondersteund wordt door de Heilige Geest, bestaat erin om aan iedereen het goede nieuws te verkondigen, de vreugdevolle werkelijkheid van Gods barmhartigheid.

Na het bidden van het Regina Caeli groette de Paus de gelovigen in verschillende talen. In het Italiaans en in het Pools bad hij voor de slachtoffers van het tragische vliegtuigongeluk in Smolensk, waarbij Polen zijn president en veel hooggeplaatsten verloor.

Ook memoreerde de Heilige Vader de opening van de tentoonstelling van de Lijkwade van Turijn en kondigde aan dat hij deze op 2 mei a.s. zal komen vereren.

De volledige toespraak van de Paus kunt u hier bekijken en beluisteren: